MARKEDSFØRING PÅ SOCIALE MEDIER

udfordring

Brinkly er et badehotel beliggende på strandvejen i Skotterup i Nordsjælland. Med badehotellets interessante historie og nostalgiske udseende fungerer det charmerende hotel som en lille tidslomme. Det er det ideelle tilflugtssted for folk, som ønsker et afslappende og afstressende ophold – et sted hvor man kan glemme den travle og stressende hverdag for en stund.

Brinkly ønskede at skabe større opmærksomhed omkring deres attraktive hotel, hvilket ideelt set skulle munde ud i flere besøg på hjemmesiden og deraf flere bookinger. Vi skulle hjælpe med at øge såvel besøgstallet på hotellets landingside samt forbedre konverteringsraten for denne. Herudover var der også et ønske om at skabe en støre base af følgere på de sociale platforme, hvor hotellet var repræsenteret.

proces

Det første led i processen omhandlede at identificere hotellets relevante målgruppe for derpå at skabe de bedste forudsætninger for en præcis og appellerende kommunikation.

Gennem analysearbejde og segmentering blev målgrupper udpeget på baggrund af de data som vi havde indsamlet som analysegrundlag. De sentimentale associationer som hotellet kan vække til live var præferencer som gik igen for flere af målgrupperne. Vi identificerede de rette tekstelementer og kombinerede disse med visuelle elementer, således at vi på en effektiv måde kunne vække de rette følelser hos modtagerne af budskaberne.

Herefter blev billede- og videokampagner intensiveret og skræddersyet med stærk appel til de latente behov, som var dominerede for målgrupperne. Ligeledes udarbejdede vi SEO-optimering for at gøre Brinkly mere synlig, når potentielle gæster søgte efter hotel.

resultater

Annonceringen kombineret med såvel SEO-optimeringer som kvalitative forbedringer på bestillingssiden førte til en massiv fremgang på alle de parametre, som vi fokuserede på at forbedre.

Den indgående trafik til bestillingssiden steg med over 500% over en måneds tid. Dels som følge af annoncering og retargeting og dels som følge af forbedringer på selve landingsiden, som medførte at man rangerede langt bedre på de Google-søgeord, som vi havde identificeret som vigtige.

Vi fokuserede på at engagere brugerne på de sociale medier og skabe ambassadører for hotellet, og vi fik således på 30 dage øget antallet af følgere med 25%.

Belægningsprocenten på hotellet blev forbedret med 400%, og man har i perioder været nødsaget til at lukke ned for booking, da hotellet var overbooket. Kunden var så tilfreds med indsatsen, at vi har etableret et samarbejde med kundens catering-virksomhed, FoodByHeart.

annoncering facebook
anbefaling
hotel Brinkly

Skal vi også hjælpe dig?

Kontakt os